18.11.2010

Rødgrøt med fløte

Som de fleste som kjenner meg vet, er jeg både glad i og veldig flink til å lage mat. Derfor syntes jeg det var på tide å dele en av mine kjære oppskrifter med dere. Jeg velger å gjøre en enkel dessert, som var min favoritt da jeg var liten. Håper dette inspirerer til en hyggelig matlagingskveld med en kjær venn eller fler. Husk: Sett av god tid på kjøkkenet, åpne gjerne en flaske vin, og når du har nådd bunnen av flasken vil forhåpentligvis retten stå klar på bordet!





RØDGRØT MED FLØTE.

1 pk rødgrøt
1 pk fløte

Sånn gjør du:

Åpne pakken med rødgrøt, fordel den i to (eller passende) antall dype asjetter. Åpne fløtekartongen, hell forsiktig over rødgrøten, gjerne med en hånd på hoften. Pynt helst med rips (ekte, ikke plastikk. Velger du likevel gjenbruksrips, husk å minn gjestene dine på dette.)

Bon akevitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar