11.02.2011

Jarfjordløpet!

Yes, så fikk jeg min debut som hundehandler på et hundeløp! Det bestod egentlig i å se på alt som skjedde rundt meg og la alle andre gjøre jobben :) Smooth debut! Veldig moro å være med på! Komme seg litt utenfor Kirkenes sentrum og se litt andre hunder enn bare våre egne.. selv om våre selvfølgelig er BEST!!! :) :)

Her er Helga sjefen min og kjæresten hennes Gausen. Det var han som skulle kjøre.


Briefingen før løpet foregikk på en barneskole, og løypa var profesjonellt tegnet opp på tavla. Føltes litt som å være med på foreldremøte;)


Alex. Glad for å være hjelpegutt.


En eller annen som forklarte løypa. Samme fyr som vant løpet, så lurer på om ikke det var noe snusk der ja....


Så var det å kjøre til startpunktet. Militærgutter kom for å hjelpe til, aner ikke hvorfor de absolutt skulle kjøre rundt i disse monstrene av noen biler dog. Men sikkert artig med et lite avbrekk i all kriginga, å få kose med litt hunder. Så forøvrig en militær med gevær, så sikkerheten på stedet var ikke noe å si på.....


Her lines sledene opp, alle har svære biler med hundekasser, når lukene åpnes ble det sabla mye støy kan jeg love. Herlige vovsene... De er så glad i jobben sin atte:)


Her er Gunnar. En som hjelper oss en del på jobb. Han dresser opp teamet sitt, seler og sokker skal på. Bissasinnet ser ut som besatt av djevelen, men tror det bare var et øyeblikks sinnsforvirrelse i alt kaoset.


Denne bikkja så ut som en tegneseriefigur.. En smule latterlig:) Men veldig søt og litt nervøs..


Helga med sin kjære Akita

Irja sitter i bilboksen og venter på moroa.


Arja, også Helga og Gausen sin. Herlig liten vovveline. Hun fikk prøve seg som lederhund sammen vår erfarne Ville.

Ville får sokker på!


Klar for avgang!! Jeg spurte Gausen om han var nervøs, men da sendte han meg bare et dumt blikk.. Jeg hadde tisset i buksa!! Han kom forresten på sisteplass :p

Litt kos før hjemreise ..

Fine Finnmark!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar