24.08.2010

Rusletur med Gerd og Desna

Lørdag gikk vi på tur med Gerd opp til den ene stølen på andre sida av dalen... Har aldri skjønt hvordan i all verden man skal komme seg opp den dødsens skråningen, men det gikk så bra! Alle tryna bortsett fra meg :)

Flotte spreke Gerd, som alltid tar oss med på herlige turer

Vi fikk lov å ha med oss Desna også.. Jippi!

Verdens søteste Alaska Husky.. Hu begynner å bli stor nå..


Gerd spiser blåbær, Desna lurer på hva Lena driver med. Det gjør jeg og.. Spyr?

Utsikt til gården vår!! Grønne feltet vårt over elven der og gården ser du såvidt ved tretoppene til venstre. Ramnanåsi er fjelltoppen. Himmelske Gudmedalen som jeg har tenkt å okkupere for alltid.

Endelig fremme på stølen! Der traff vi sauene... Desna har blitt så stor at hun ikke bare er redd lenger, nå er hun mest forvirret. "Skal jeg spise de eller skal de spise meg?!"


Må innrømme at jeg følte meg litt usikker på om jeg kom til å komme fra denne turen med livet i behold.. Det blikket der kommer til å hjemsøke meg i drømmene...



Desna er tøff i trynet, men pyse når det gjelder.. Tryggest å "gjemme" seg under låret mitt mens man spiser mat, når sauene står fem meter unna... :)


Fine gamle husa!


Her var det Gerd ferierte når hu var lita :)





Flinke vovven som ikke spiste en eneste sau på veien.


Tja.. Hva skal man si?



Takk for turen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar