19.03.2012

Ut på tur.

Her om dagen tok Pärre meg på tur for å kjøre snøscooter. Det er en av hans største passions.. jeg har nok aldri sett han så glad og excited som når han prater om å kjøre. Og i hans øyne er ekte kjøring det å kjøre off tracks og i puddersnø med masse triksing og hopping. Jeg hadde aldri sett han kjøre før, så jeg var litt excited too!

Tinnsoldaten. Viktig med beskyttelse når man er gæren.
Før avreise! Vi måtte finne et sted hvor vi kunne kjøre "off piste" uten for mye publikum, for det er ikke hundre prosent lovlig og godtatt å kjøre utenfor merkede løyper her i Finland.
Endte med at vi reiste til hytta til foreldrene hans, der er det ikke så mange som bryr seg.

Klar for fart!
Og så tok et helt av!
Helt til han kjørte seg fast.. det var festlig. Da var det bare å sette i gang å grave..
...og grave og grave og grave .... Ikke helt enkelt med et sånt beist som veier noen hundre kg
Men så kom han seg da på beina til slutt


Og så var det min tur!!!!!!! :D

Det var dritvanskelig selv om jeg bare kjørte bortover, og satte meg fast 3 ganger på en strekke. Eneste instruks jeg fikk fra Pärre: DON'T STOP! dvs, aldri slipp på gassen, for da setter man seg fast med en gang. Vel, når man holder på å tisse på seg for det er så skummelt, samt svære trestammer står midt i ruta (det var litt vanskelig å styre unna) så er det ikke bare bare å GASSE PÅ!
Så til slutt fant jeg ut det var best å overlate scootern til proffen, og så fikk jeg heller ta litt bilder:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar